Založ si blog

Moja prchavá sloboda

Moja skutočná sloboda je v pocitoch. Pocit, že môžem dýchať bez toho, že to niekoho ruší. Pocit, že môžem písať bez obáv či očakávaní, ako – či vôbec niekto – zareaguje na to, čo chcem vysloviť. Pocit, že sa môžem usmievať, gestikulovať, prejavovať nadšenie – a je mi jedno, či ľudia chápu alebo nie.

 

Moja sloboda nastáva, keď sa zbavujem domnienky, že ma sleduje, posudzuje a odsudzuje okolie. Keď mi je jedno, či ma majú za blázna, ktorý nikam nezapadá. Keď naplno prežívam svoj svet.  Keď sa ponorím do plnosti momentu.

 

Moja sloboda nastáva, keď nespomínam na rany, čo som utŕžila  a neplánujem veľké ciele, čo si ma bezpodmienečne a bezo zbytku vyžadujú. Keď sa cítim úplná a dokonalá bez ohľadu na vek, dosiahnutú či nedosiahnutú kariéru, uprataný či neuprataný byt, keď ma nezaujíma, či môj vzhľad je alebo nie je dokonalý. Keď dirigujem imaginárny orchester, keď tlieskam predstaveniu, ktoré sledujem v súkromí a kričím „bravo!“

 

Moja sloboda je taká zriedkavá a taká neobvyklá, že keď ju práve zažívam, nezaujíma ma, ako ju vnímajú iní. Tú slobodu práve teraz mám a akonáhle začnem premýšľať o tom, čo bude o tri minúty, stratím ju.

 

Moja sloboda nastáva, keď zabúdam na realitu. Keď prestávam uvažovať, rátať, keď sa mi do mysle nevtierajú otázky každodenného života a iba cítim.

 

Moja sloboda ma navštevuje trikrát za polstoročie a trvá zopár desiatok minút. A ten čas práve uplynul.

 

Teším sa na poslednú návštevu slobody.

E-mail kamarátke (Netuším, prečo neodpovedala)

19.03.2019

Čauko, jaxamáš? Nervičky sú už fpodode? Ja mám tie svoje úspešne v prdeli. Už nezaberajú ani antidepresíva, ani relaxácie, ani alkohol. Mám hovadské problémy s očami, nevidím ani do blízka ani do diaľky. Navrhli mi multifokálne okuliare, ale pretože je to drahá záležitosť, dala som si urobiť len do diaľky. Na p*ču riešenie. Síce vidím bratislavský hrad rovno z [...]

Sedlák v meste alebo Dobrý človek ešte žije

24.08.2018

Vracali sme sa s kamarátkou z dovolenky v Anglicku. Ako inak, nízkorozpočtovkou RyanAir. To by bolo v poriadku, nikdy som s touto spoločnosťou nemala problémy. Ak si kupujem letenku na RyanAir, musím rátať s diskomfortom. To, že mám nos prakticky vrazený do operadla predo mnou a kolená pri ušiach, mi nevadí, ak nechcem platiť šialené sumy za pohodlie a dostať sa [...]

Oheň, voda, vietor, zem (revisited)

23.04.2018

Boli sme štyri tanečnice. Sooraya, Nadirah, Shaden a Yasmina. Tvorili sme skupinu orientálnych tancov. Každá z nás reprezentovala iný živel. Boli sme natoľko rozdielne, až sme sa skvelo dopĺňali. Oheň – Sooraya. Milovala bubnové sóla a vedela ich vynikajúco tancovať. Jej energia nepoznala hranice. Bola ako mutujúci chrípkový vírus – očkovanie proti jej [...]

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dva konflikty?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.

Fokker3128

Kiska lietal špeciálom do Popradu, Pellegrini na operu. Hodina letu stojí tisíce, aké sú pravidlá využívania vládnej flotily?

19.04.2024 06:00

Cestovanie kamkoľvek, bez udania dôvodu a zadarmo, účet totiž platí štátna kasa

Irán, armáda

Explózie v Iráne. Predstavitelia USA uviedli, že je to izraelská odveta, strany konflliktu zatiaľ mlčia

19.04.2024 05:45

Izrael v noci na piatok zaútočil na Irán ako odvetu za jeho úder, uviedli pre americké médiá nemenovaní predstavitelia USA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 20922x
Priemerná čítanosť článkov: 2325x

Autor blogu

Kategórie