Založ si blog

Hodina anglickej konverzácie

Už vyše roka mám to potešenie dávať hodiny anglickej konverzácie istému dobrému  kamarátovi v mojom veku. Zámerne píšem potešenie, pretože to baví nás oboch.

 

Naša posledná diskusná téma bola „Osobnosť“. Nešpecifikovala som, ako budem konverzáciu viesť a došlo k malému nedorozumeniu – on predpokladal, že sa budeme zhovárať tak akosi všeobecne o typoch pováh ako cholerik, melancholik…. Ja som si však pripravila otázky priamo na neho.

 

Už pri prvej otázke – ako by si charakterizoval sám seba – som ho dostala do rozpakov. Nemyslela som si, že by to mohol byť problém. Predpokladala som, že prezentovať svoje pozitíva a negatíva bude pre neho malina. Že bude vedieť nahlas vysloviť, čo na sebe oceňuje a na čo práve nie je hrdý. Ale, ako sa ukázalo, mal dosť veľa roboty, kým sa ako-tak vyjadril.

 

Ďalšia výzva bola – nájdi tri adjektíva, ktoré by ťa charakterizovali. Veľmi ostýchavo prezentoval svoju miernu, láskavú, vyrovnanú a bezkonfliktnú povahu. Akoby to bolo niečo, za čo by sa mal hanbiť. Pritom o ňom veľmi dobre viem, že práve taký je. No jemu to padlo veľmi zaťažko.

 

Prepletali sme sa otázkami, vyžadovala som priame odpovede, a až teraz mám pocit, že som sa nechtiac zmenila na psychológa, čo od svojho klienta vyžaduje hĺbkovú analýzu jeho charakteru. Veľmi ťažko hľadal slová. Nie kvôli zlej slovnej zásobe. Iba sa po celý čas snažil o diplomatické odpovede.

 

Napokon som mu položila otázku: Čo by si chcel na svojej osobnosti zmeniť? Zúfalo hľadal odpoveď. Nedočkala som sa žiadnej. Napokon pokrčil ramenami a spýtal sa: Čo ti mám na to povedať?

 

Andelík, hovorím, ak nie je nič, čo chceš zmeniť, povedz to priamo. Ak si spokojný s tým, aký si, môžeš to pokojne povedať na rovinu. Ak nie si spokojný, tiež to môžeš povedať bez pocitu viny.

 

Po skončení lekcie mi to celé vysvetlil v slovenčine. Povedal, že mu prišlo nepatričné nahlas pomenovať svoje kladné črty, pretože by to mohlo vyznieť, že svoju povahu nejako vyzdvihuje alebo sa robí svätým. A súčasne sa obával, že ak sa prizná k svojim slabostiam, budem ho považovať za menej hodnotného človeka, než akým sa v skutočnosti cíti byť.

 

Takto nás totiž vníma okolie. Ak povieme o sebe dačo pozitívne, bude to chvastanie a nadutosť, ak negatívne, zhodíme sami seba a budú nás mať za nespoľahlivých či nedôveryhodných. A v oboch prípadoch nás budú posudzovať a odsudzovať. A ak sa raz, čo i len raz znepáčime, už máme nálepku, ktorej sa dlho-predlho nezbavíme.

 

Zvykli sme si vtesnávať svoje skutočné ja do diplomatického neutrálu, aby nás nepovažovali za chvastúnske „hovadá“ alebo naopak za „lúzerov“. Bojíme sa prezentovať takí, akí sme, hrdo sa priznať sa k úspechom a pokorne sa zdôveriť s pádmi, lebo nás väčšinou chápu prísne čierno-bielo.

 

…Ale čierno-biela je dobrá tak akurát na oblečení…

 

E-mail kamarátke (Netuším, prečo neodpovedala)

19.03.2019

Čauko, jaxamáš? Nervičky sú už fpodode? Ja mám tie svoje úspešne v prdeli. Už nezaberajú ani antidepresíva, ani relaxácie, ani alkohol. Mám hovadské problémy s očami, nevidím ani do blízka ani do diaľky. Navrhli mi multifokálne okuliare, ale pretože je to drahá záležitosť, dala som si urobiť len do diaľky. Na p*ču riešenie. Síce vidím bratislavský hrad rovno z [...]

Sedlák v meste alebo Dobrý človek ešte žije

24.08.2018

Vracali sme sa s kamarátkou z dovolenky v Anglicku. Ako inak, nízkorozpočtovkou RyanAir. To by bolo v poriadku, nikdy som s touto spoločnosťou nemala problémy. Ak si kupujem letenku na RyanAir, musím rátať s diskomfortom. To, že mám nos prakticky vrazený do operadla predo mnou a kolená pri ušiach, mi nevadí, ak nechcem platiť šialené sumy za pohodlie a dostať sa [...]

Oheň, voda, vietor, zem (revisited)

23.04.2018

Boli sme štyri tanečnice. Sooraya, Nadirah, Shaden a Yasmina. Tvorili sme skupinu orientálnych tancov. Každá z nás reprezentovala iný živel. Boli sme natoľko rozdielne, až sme sa skvelo dopĺňali. Oheň – Sooraya. Milovala bubnové sóla a vedela ich vynikajúco tancovať. Jej energia nepoznala hranice. Bola ako mutujúci chrípkový vírus – očkovanie proti jej [...]

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 20877x
Priemerná čítanosť článkov: 2320x

Autor blogu

Kategórie