Založ si blog

Afirmácie

 

Svojho času som prepadla pozitívnemu mysleniu. Okrem iného to obnášalo opakovanie si afirmácií – kladných uistení, utvrdzovaní sa v tom, že som krásna,  úspešná a bez problémov.

 

Afirmácie sú však občas nepochopiteľné. Nelogické. Zaplatila som nehorázne sumy za 15-minútové nahrávky, v ktorých sa jedným dychom vyskytujú vety ako „Som v poriadku taká, aká som, prijímam sa bez výhrad.“ a hneď na to „Som ochotná zmeniť sa, pracovať na svojej postave a na svojom vzhľade.“ Tak čo teda? Prijímam sa, aká som? Alebo chcem zmeniť to, s čím mám byť vlastne spokojná? Afirmácia ma najskôr utvrdzuje v tom, že som „oukej“ a hneď dodáva, že som ochotná to zmeniť.

 

To isté sa mi stalo s afirmáciami na úspešnú kariéru. Začínali tým, že vo svojej práci som spokojná a darí sa mi, mám ju rada a napĺňa ma. Pár sekúnd na to začínala sekcia. „Som pripravená zmeniť svoje zamestnanie… Mám na to odvahu… Viem, že dokážem viac…“ Tak ako teda? Milujem tú svoju robotu, alebo chcem inú?

 

Ďalší príklad – afirmácie na priťahovanie dokonalého partnera. Nahrávka ma presviedča: „So svojím partnerom si dokonale rozumieme, navzájom sa dopĺňame a sme si byť navzájom učiteľmi i žiakmi.“ Päť sekúnd na to nasleduje sekvencia: „Som presvedčená, že môj nový partner bude láskou môjho života.“ A fčíl čo? Mám sa utvrdiť v tom, že som happy s tým, ktorého mám, alebo mám hľadať nového? A najmä, ak to má byť priťahovanie partnera, tak ako mám ubezpečiť samu seba, že som spokojná s niečím, čo dodnes nemám?

 

Trochu iná kapitola boli afirmácie pre získanie dokonalej sebadôvery. Nahrávka siahla po vizualizácii: „Predstavte si situáciu, v ktorej sa cítite sebaisto a úplne si dôverujete.“ Ako sa to dá, ak som nikdy nič také nezažila? Ako je to možné, keď som neistota sama? „Čo cítite? Ako ste oblečená? Ako ste upravená? Aké je vaše držanie tela?“  Ééééé…  To od toho závisí sebadôvera?

 

Rozporuplnosť týchto afirmácií – a podobných bolo neúrekom – ma, mierne povedané, zmiatla. Mám sa utvrdzovať v tom, že som skvelá taká, aká som, alebo pracovať na tom, aby som sa zmenila?

 

Tak ja neviem. Buď som to celé nepochopila, alebo ma jednoducho logika nepustí ďalej. Zrejme nie som ten správny typ na osobnostný rozvoj. Čestné pionierske, snažila som sa. Ale zmätená toľkými protichodnými tvrdeniami som usúdila, že je lepšie držať si odstup od afirmácií, ktoré sa nevedia zhodnúť na tom, či je lepšie byť spokojná s tým, čo som dosiahla, alebo hľadať dačo lepšie.

 

A celkovo si držať odstup od všetkých obchodníkov s návodmi na šťastný, úspešný a bohatý život.

 

E-mail kamarátke (Netuším, prečo neodpovedala)

19.03.2019

Čauko, jaxamáš? Nervičky sú už fpodode? Ja mám tie svoje úspešne v prdeli. Už nezaberajú ani antidepresíva, ani relaxácie, ani alkohol. Mám hovadské problémy s očami, nevidím ani do blízka ani do diaľky. Navrhli mi multifokálne okuliare, ale pretože je to drahá záležitosť, dala som si urobiť len do diaľky. Na p*ču riešenie. Síce vidím bratislavský hrad rovno z [...]

Sedlák v meste alebo Dobrý človek ešte žije

24.08.2018

Vracali sme sa s kamarátkou z dovolenky v Anglicku. Ako inak, nízkorozpočtovkou RyanAir. To by bolo v poriadku, nikdy som s touto spoločnosťou nemala problémy. Ak si kupujem letenku na RyanAir, musím rátať s diskomfortom. To, že mám nos prakticky vrazený do operadla predo mnou a kolená pri ušiach, mi nevadí, ak nechcem platiť šialené sumy za pohodlie a dostať sa [...]

Oheň, voda, vietor, zem (revisited)

23.04.2018

Boli sme štyri tanečnice. Sooraya, Nadirah, Shaden a Yasmina. Tvorili sme skupinu orientálnych tancov. Každá z nás reprezentovala iný živel. Boli sme natoľko rozdielne, až sme sa skvelo dopĺňali. Oheň – Sooraya. Milovala bubnové sóla a vedela ich vynikajúco tancovať. Jej energia nepoznala hranice. Bola ako mutujúci chrípkový vírus – očkovanie proti jej [...]

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.

Fico

Fico chce prešetriť prideľovanie spisov na Najvyššom súde. Prideľujú sa transparentne, kontrola bola arogantná, odpovedá Šikuta

24.04.2024 16:51, aktualizované: 17:25

Podľa šéfa Smeru je podozrivé, že najcitlivejšie veci pripadali senátu 5T sudcu Juraja Klimenta.

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20, aktualizované: 18:00

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 20944x
Priemerná čítanosť článkov: 2327x

Autor blogu

Kategórie